Wednesday, September 14, 2011

NO, i'm not INTO politics.

yes. i'm a student..and tak berminat untuk ambil tahu hal hal sebegini. tetapi apabila terdengar berita yang kureng menyenangkan setiap hari.. mula lah rasa geram.. blerghh... ok ok.. i'm not supposed to write something bad lah kenn..nanti tak pasal pasal kena tangkap pula.. aku just nak share apa yang AKU, and KAWAN KAWAN AKU, yg mana kami is STUDENT, ingin lah menyuarakan yang berkenaan "mengenakan cukai topap" itu tak patut diteruskan. coz kami student kot.. banyak gak pakai duet, belum kerja lak tu. bayar study pun dah mahal. adehhh... kalau yang mampu pun tak mampu nak bayor mende2 ni, lagikan yang betul-betul tak mampu ni ha.. jangan lah begitu ye.. kemana lagi pendapatan negara ni pergi..dan kenapa harusnya topap dikenakan cukai.. aiyoo... and untuk yang diluar yg berkata "it's not a big deal pun" pasal hal ni , saya nak juga tengok sampai bila awak mampu bertahan. tapi takpe lah.. awak kan kaya, hari hari makan ikan masin kat rumah :) saya faham situasi awak, kesiann.. saya hanya mampu lihat je, cause saya pun tak mampu nak tolong diri saya ape kan lagi nak tolong awak... pengajaran, jangan lah kerana nak berlakon baik rakyat jadi mangsa.. and jangan lah tetiba nak baik tu hanya kerana pilihanraya dah dekat.. jangan pula asek nak cuba jatuhkan orang lain.. kesian.. di fitnah , di itu ini dan bagai bagai lagi..tak sanggup nak tulis. entah lah.. rasanya si genious boleh calculate semua ni.sape si genious ni? budak IPT and IPTA generasi sekarang ni dah reti evaluate dengan ape yang berlaku di sekeliling, permainan,lakonan dan macam macam lagi...tak kan kemane de benda-benda ni, setakat dunia je boleh lah..hehe..em mungkin yang lain lain tu tak dapat nak diselamatkan lagi kot..biarlah mereka sedar sendiri suatu hari nanti.. insya'allah..

*mohon ampun dan maaf andai tersilap taip. saya dah ngantuk sebenarnya ni..tapi ntah kenapa laa mood nak update blog ni datang sekarang pun saya tak paham ..ehh.. paham tak ape saye taip ni? kalau tak tu...buat buat je laa paham yee..hee.. sebenarnyaaa saya dah jauh merepek merapu ni.. lantok situ lah.. 

eh eh.. lame lah tak update blog ni kan? hehe.. hope belum terlambat nak wish happy raya lagi..
Selamat Hari Raya Aidilfitri maaf zahir batin kepada setiap insan di dunia ni yang mengenali saya, saya  mohon ampun ye.. *baru nak update, well bz kan.. hehe..
banyak ke dapat duit raya? kalau terlebih sampai tak muat simpan bank tu, hehehehe hulur lah sikit kat sini.. indah nya kalau dapat pahala di bulan mulia ni bersedekah kat saya ..hikhik..emmm erkk..
hee. nak tau saya raya kat mane tak? hee.. first and second day raya saya kat puchong, iaitu rumah kakak saya.hee seronok raya dengan anak buah, mama.dan sedih sebab first day raya lagi my mom and sis dah bertekak.err okay... then malam tu gerak pula ke Johor mengikuti rombongan cik kiah..eh bukan lah..hee. ikut family si dia lah.. sape lagi.. raya ketiga pula raya di Singapore. SINGAPORE lah wey..first time masuk sana..hee JAKUN jap. seronok tau..! dapat laa duet rayaa 5$+5$=10$ . heee... then malam tu jugak pulang semula ke Johor. keesokan hari nya kami semua bertolak ke melaka untuk melawat saudara2 dia di sana pula.then petang tu juga balik lah ke halaman ku , ampang. ohhh penat masa tu.. tapi seronok dapat join family dia jalan-jalan. nanti bebila saya upload pic kat sane yee.. skang mata ku tidak larat lagi dah nak menampung berat di kelopak ni. adehh.. ok, goodnitee :D

lupa.. emmm bad news.. lappy saya hilang separuh.. *ape tu hilang separuh? ohhh screen lappy saya crack lah..ermmm... boleh nampak desktop separuh screen je.. sedih gilaa.. duit takde pulak tu nak repair..tolong kami, bantu kami...lalala~ erk. kbye

No comments:

Post a Comment